Skip to main content

چه چیزی یک بلبرینگ زیر آب با کیفیت بالا را می سازد؟

یک تصور غلط رایج وجود دارد که همه بلبرینگ های مقاوم در برابر خوردگی برای استفاده در زیر آب مناسب هستند، اما اینطور نیست. روبات‌های زیر آب، پهپادها، شفت‌های پروانه و نوار نقاله‌های غوطه‌ور همگی به ملاحظات طراحی خاص برنامه و یاتاقان‌های تخصصی نیاز دارند. در اینجا کریس جانسون، مدیر عامل تامین کننده یاتاقان های زیر آب SMB Bearings، بررسی می کند که کدام مواد یاتاقان برای استفاده در زیر آب مناسب هستند.

برخی از یاتاقان های مقاوم در برابر خوردگی می توانند در معرض آب شیرین، آب نمک، بخار یا سایر مواد شیمیایی کار کنند، اما همه آنها برای استفاده مداوم زیر آب مناسب نیستند. غوطه ور شدن کامل یاتاقان بسته به ماده ای که از آن ساخته شده است می تواند بر طول عمر آن تأثیر بگذارد. یکی از نمونه ها بلبرینگ فولاد ضد زنگ درجه 440 است. آنها در برابر آب شیرین و مواد شیمیایی ضعیف بسیار مقاوم هستند، اما اگر در آب نمک قرار گیرند یا به طور کامل زیر آب قرار گیرند، به سرعت خورده می شوند.

یاتاقان ها معمولاً به دلیل خوردگی، خرابی روان کننده یا آلودگی زودرس خراب می شوند. اگر یک یاتاقان برای استفاده طولانی مدت در زیر آب مناسب نباشد، آب می تواند وارد قطعه شود و این مسائل رایج را اغراق کند. اگر مهر و موم محفظه شکسته شود، مایع می تواند وارد سیستم شود و روانکاری را رقیق کند و اصطکاک اضافی ایجاد کند که می تواند به قسمت وسیع تر آسیب برساند. آب شور یا مواد شیمیایی نیز می‌توانند باعث خوردگی یاتاقان شوند و منجر به کوتاه شدن طول عمر قطعه شوند. بنابراین مهندسان طراح باید کاربرد و محیط یاتاقان را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات آنها به طور غیرمنتظره خراب نمی شود و منجر به خرابی پرهزینه نمی شود.

انتخاب بلبرینگ مناسب

طیف گسترده ای از یاتاقان ها برای غوطه وری مناسب هستند، اما انتخاب یاتاقان مناسب برای کاربرد بسیار مهم است. یاتاقان‌های سرامیکی تحت تأثیر آب نمک قرار نمی‌گیرند، بنابراین برای استفاده از پهپادهای زیر آب در سایت‌های انرژی دریایی قابل استفاده هستند. مواد دی اکسید زیرکونیوم یا نیترید سیلیکون بسیار بادوام هستند و می توانند بارهای زیادی را که ممکن است در پروانه ها یا نوار نقاله های زیر آب مورد نیاز است، تحمل کنند.

بلبرینگ های پلاستیکی همچنین در برابر آب شیرین و نمک بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند و در صورت غوطه ور شدن کامل می توانند به طور موثر عمل کنند. جایگزین های پلاستیکی راه حل کم هزینه تری هستند و سطوح اصطکاک پایینی دارند، اگرچه ظرفیت بارگذاری کمتر از یاتاقان های فولادی یا سرامیکی است.

یاتاقان های فولادی ضد زنگ 316 به طور موثر در آب شیرین بدون خوردگی و در دمای بالا غوطه ور می شوند، بنابراین می توانند در کاربردهای بار و سرعت کم در صنایع دریایی مانند شفت پروانه استفاده شوند. اگر جریان منظم آب روی یاتاقان برای تامین اکسیژن مورد نیاز برای جلوگیری از خوردگی وجود داشته باشد، یاتاقان در برابر غوطه ور شدن در آب نمک مقاومت می کند.

سرمایه گذاری در روانکاری مناسب تضمین می کند که کارایی یک یاتاقان بالا باقی می ماند. گریس های ضد آب نیز می توانند اضافه شوند، بنابراین روغن کاری با هیچ تماسی با آب رقیق نمی شود.

همه یاتاقان‌های مقاوم در برابر خوردگی برای مدت طولانی زیر آب مناسب نیستند، بنابراین سرمایه‌گذاری در یاتاقان‌های مناسب مانند سرامیک، پلاستیک یا برخی فولادها به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به تعویض مداوم یاتاقان‌های آسیب‌دیده یا خورده، از عمر طولانی محصولات خود اطمینان حاصل کنند. . تحقیق در مورد شرایط مختلفی که یک بلبرینگ می تواند تحمل کند به بهبود کارایی و کاهش هزینه کلی قطعات جایگزین کمک می کند

۲ دیدگاه برای “چه چیزی یک بلبرینگ زیر آب با کیفیت بالا را می سازد؟”

  1. avatar

    obviously like your website but you need to test the spelling on quite a few of your posts Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the reality on the other hand Ill certainly come back again

  2. avatar

    Usually I do not read article on blogs however I would like to say that this writeup very compelled me to take a look at and do so Your writing taste has been amazed me Thanks quite nice post